nuffnang ads

Thursday 23 April 2015

Assalamualaikum


Video nie aku tengok 3/4 saat ja..buat aku terkenangkn arwah ayah... Masa ayah sakit mak yang jaga.. sebulan duduk hospital..sebulanlah mak ulang alik naik bas..kalau dua bulan...dua bulanlah mak ulang alik
Tak kira hospital jauh atau dekat mak mesti pergi lawat ayah hari-hari. Sampai satu tahap mak kena darah tinggi sebab tertekan dan penat. Tabah ye mak cry emoticon
Arwah ayah penah mengadu nurse salin pampers kasar..
kadang2 cadar main rentap je bila mak tak ada.. sebab tu pagi-pagi mak dah pergi hospital balik rumah dalam pukul 7 petang. Itulah rutin mak
Mak sanggup berhenti kerja sebab nak jaga ayah.
Bila ayah teringin nak makan apa2..mak sanggup jalan kaki/ naik bas pergi belikan...
Mak tak pandai bawa moto atau kereta, Setiap minggu mak mesti bawa beg besar2 naik bas pergi econsave kapar beli barang..
aku penah tanya mak kenapa tak nak minta tolong abg2..mak mesti kata "takpelah diowg baru balik kerja penat"
Bila ayah dah balik rumah.
Dalam satu hari tu ayah akan panggil mak berbelas2 kali minta tolong, Penat macam mana pun mak mesti pergi.
Mak penah cakap " mak buat semua nie sebab Allah.."
Bila ayah panggil anak2 minta tolong... mak selalu cakap "biar mak yang pergi"
Sebab mak taknak anak2 penat... cry emoticon
Jadi...
bila cari pasangan hidup tu carilah yang boleh jaga kau masa sakit
buat kerana Allah
Hargailah mak ayah sebelum terlambat... marah macam mana pun mereka dekat kau... diamkan jelah takut kata2 yang kau ucap waktu tu...adalah ayat yg paling kau menyesal dalam hidup kau
aku bila tak puas hati dekat mak ayah aku selalu update dekat moment wechat.... tu adalah platform untuk aku lepaskan amarah.. tapi aku block semua orang jadi tak ada siapa baca termasuk kawan baik sendiri..
lepas seminggu dua aku akan delete apa yang aku update.
nielah post paling panjang aku penah tulis... emosi pulak tetiba.. haha
Al-fatihah untuk arwah ayah..

No comments:

Post a Comment